facebook
PL | EN

Oferta

Oferta Dystrybucja Szkolenia Projekty

AQUILA

Bezzałogowy Śmigłowiec

Aquila to bezzałogowy śmigłowiec wykorzystujący najnowocześniejsze rozwiązania i osiągnięcia wielu dziedzin i dyscyplin zarówno technicznych jak i naukowych.


Parametry Techniczne

Aquila to w pełni autonomiczna jednostka latająca wyposażona w pokładowy system kontroli lotu - autopilot, umożliwiający wykonanie pionowego startu, autonomicznego lotu jak i pionowego lądowania. Zarówno procedura autonomicznego startu jak i lądowania (VTOL) może zostać wykonana w obszarze 4×4 m. Aquila jest wyposażony w stację bazową umożliwiającą definiowanie trasy lotu BSP i bserwację aktualnych parametrów lotu. Programowanie trasy lotu śmigłowca sprowadza się do nanoszenia punktów nawigacyjnych, na elektroniczną mapę terenu, na którym będzie wykonany lot. Wszystkie punkty nawigacyjne mogą być zmieniane w czasie lotu śmigłowca przez operatora stacji bazowej. Na pokładzie BSP znajduję się głowica obserwacyjna wyposażona w kamerę termowizyjną i kamerę wideo.
Obraz z kamer jest wyświetlany oraz rejestrowany w czasie rzeczywistym w stacji bazowej.


Zastosowanie

Aquila umożliwia transport systemów wizyjnych oraz systemów akwizycji danych o łącznej wadze 10 kg, dzięki czemu znajduje szerokie zastosowanie zarówno w misjach cywilnych jak i wojskowych oraz wszędzie tam, gdzie zastosowanie jednostek załogowych naraża życie pilotów. Przykładowe sektory zastosowań statku to: Służby Graniczne, Straż Pożarna, Wojsko, Policja, firmy geodezyjne, zakłady meteorologiczne, ALP - Administracja Lasów Państwowych, zakłady energetyczne, firmy reklamowe itp. Przykładowe zadania BSP to: szeroko pojęty monitoring w połączeniu z diagnostyką, zdjęcia termowizyjne, naprowadzanie pocisków, misje ratunkowe itp.


Bezzałogowy Wiropłat (Helikopter)

Aquila jest wyznacznikiem sztuki w bezzałogowych pojazdach powietrznych. Bazuje ona na pomniejszonych helikopterach. Aquila jest w stanie wystartować, zawisnąć, lecieć oraz lądować w pełni autonomicznie i posiada zdolność do pozostania w powietrzu przez 2 godziny. Może być obsługiwana nawet przez jednego użytkownika. System został zaprojektowany, aby sprostać wymaganiom cywilnym jak i wojskowym.



Parametry Eksploatacyjne

Zasięg 30 [km]
Wysokość Lotu 1500 [m]
Czas Lotu <2 [h]
Dokładność pozycji (poziom) <2 [m]
Dokładność pozycji (pion) <25 [cm]
Rozpiętość łopat głównych 25 [m]
Typ napędu Boxer 9
Moc napędu [KM]
Masa (pełne wyposażenie) 32 [kg]
Udźwig 10 [kg]
Zasięg łącza audio/wideo 30 [km]
Kamera dzienna TAK
Kamera nocna TAK
Laserowy dalmierz celu TAK


Standardowy czas lotu < 60 min
Maksymalny czas lotu *(1) < 120 min
Maksymalna prędkość 60 km/h
Maksymalny wiatr 8 m/s
Dokładność lotu
w płaszczyźnie poziomej ~2 m
w płaszczyźnie pionowej ~ 0.25 m
Tryby lotu w pełni autonomiczny
pół autonomiczny
Zasięg telemetrii *(2) <15.000 m
Zasięg Video *(2) <30.000 m
*(1) W zależności od konfiguracji zbiorników paliwa i obciążenia platformy
*(2) Zależy od warunków atmosferycznych i wybranej częstotliwości

Masa śmigłowca bez paliwa ~19 kg
Maks. waga startowa *(1) ~32 kg
Dopuszczalne obciążenie *(2) 9 kg
Rozpiętość wirnika głównego 2.15 m
Rozpiętość wirnika ogonowego 0.4 m
Moc generatora 2x12V/3A
Typ silnika Paliwo, Boxer
Pojemność i moc silnika 80 cm3, 9 HP
Rodzaj chłodzenia Air
Zbiorniki paliwa 2x1.8L
Rodzaj paliwa Pb95 + oil
Przełożenie skrzyni zębatej Stalowa przekładnia zatopiona w oleju
System odzyskiwania energii (opcjonalnie) TAK
*(1) 4L paliwa + 9 kg wyposażenia/obciążenia
*(2) dotyczy 9 kg podnoszonego obciążenia, gdy dwa zbiorniki paliwa są zainstalowane na ramie, oraz system odzyskiwania energii jest niezainstalowany


Kontakt:
W sprawie przydzielenia konsultanta prosimy o kontakt:
tel: 511 356 173
mail: w.malysz@uavs.pl

Realizacja strony internetowej SEI Weboski / Wojciech Małysz